luni, 15 februarie 2010

Insuficienta Mitrala FTW

OK. Am revenit. Asa cum banuiam, nu sportul excesiv ar fi de vina pentru starile mele cardiace dubioase, ci o insuficienta cardiaca mitrala congenitala, adica din nastere. (evident, insa.. nu pot sa ma abtin de la a contempla ce ar fi fost daca nu dadeam in berzerk asa cum am dat la bicicleta.. nu mai conteaza acum, what's done is done, cum zice crypt fiendu'. Tot el zice si the time is now.. si intr-adevar in ultima perioada mi-am dat in sfarsit seama ca timpul e ACUM. Daca vrei sa faci ceva trebuie sa faci -acum- cat inca poti. Nu stii ce cacat urmeaza sa se intample maine.

Pe scurt, ca sa ne lamurim, "In timpul sistolei (contractia) ventriculului stang o parte din sange este ejectata in mod normal spre aorta, dar o alta parte va regurgita spre atriul stang datorita defectului de inchidere a orificiului mitral. Datorita gradientului presional mare dintre ventricul si atriu, coloana de sange regurgitata va produce la nivelul atriului stang dilatare (“leziune de jet”). In insuficienta mitrala acuta atriul stang nu are timp sa adapteze (dilatatie) presiunea din ventriculul stang, transmitandu-se la nivelul retelei veno-capilare pulmonare, cu aparitia dispneei, pana la edemul pulmonar acut. (sfatulmedicului.ro)

Am intrebat doctora daca s-ar potrivi sa imi mai fac planuri pe termen lung si a zis ca da, deci nu mi-am pus pofta in cui la corpul de GM fitnesist. Deasemenea, e chiar indicat sa fac sport in continuare, ( desi nu in ritmuri de antrenament olimpic ca inainte), sedentarismul fiind un factor de risc.

Ma  bucur sa spun ca in acest moment am sub 24% si in jur de 75.0 Kg.  Ceea ce in lipsa sculei mele preferate, bicicleta, e destul de bine. Ma voi concentra pe dieta si voi face antrenament minimal , evitand exercitiile cardiovasculare. Nu ca ar fi interzis, dar nu ma feresc sa spun ca inca mi-e un pic frica sa ma urc pe ea. Am decis sa las praful sa se aseze pe ea cel putin pana ajung la sub 20%.

Ok so de acum , in misiunea mea de transformare nu mai sunt singur. Mitrala e cu mine, vreau nu vreau, asa ca as face bine sa ma obisnuiesc cu asta. Si cum n-am de gand sa incep sa ma comport ca un muribund de la 25 de ani, am sa celebrez revenirea pe blog cu 100 de RPV -uri cu 2 x 1 Kg Right now, right here.  

-done in 2:08 min..

Sper sa reusesc sa combat si procrastinarea suficient de mult incat sa incep sa scriu regulat despre calatoria spre 9%.. s-ar putea sa am nevoie de cateva zile pentru ca ma pregatesc si in scop profesional la alte capitole. 

Slabire placuta! Cine nu poate sa slabeasca NU VREA sa slabeasca!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu